2013. február 11., hétfő

Néger kocka- ahogy édesanyámtól tanultam



Egy kis személyes:

Ezt a süti gyerekkorom óta az egyik nagy kedvenc. Gyors, finom, s mindenki szereti a családomban is.
Költözés miatt sokáig nem találtam az édesanyámtól örökölt receptes táskát, ami tele volt kézzel vagy írógéppel írt receptekkel, újságkivágásokkal.
Ezért más utasítások alapján készítettem, de soha nem volt olyan jó tésztája egyiknek sem, mint az anyué.
Azóta -persze- megtaláltam- s tudom, hogy csak így lehet igazi Néger kockát sütni.

Hozzávalók:

A tésztához

  • 4 tojás sárgája
  • 20 dkg finomliszt
  • 15 dkg  Ráma margarin
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 20 dkg kristálycukor
  • 2 dl tej
  • 1 sütőpor

Krém

  • 20 dkg porcukor
  • 4 tojás fehérje
  • 1 vaníliás cukor

Máz

  • 1 tortabevonó (1 tábla csoki)
  • 1 kanál olaj

Elkészítése:

Négy tojás sárgáját, a cukorral, margarinnal, kakaóval habosra keverjük. Majd felváltva hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és a tejet. Zsírozott, liszttel megszórt tepsiben tűpróbáig sütjük. (kb.15 perc)
A tojásfehérjéket gőz fölött krémesre felverjük, s még a meleg tészta tetejére öntjük, s elegyengetjük.
A felolvasztott csokit egy kanál olajjal elkeverjük, s s gyorsan, óvatosan elkenjük a hab tetején, vagy egyszerűen csíkokban rácsorgatjuk.

Tipp:

Ha van maradék tojásfehérjénk, a krém mennyiségét növelhetjük,annál finomabb.
A tésztaalapot én másra is felhasználom: pl a Hólabdát sem piskótából, hanem ebből készítem.
Ez az adag egy közepes tepsire elég, ha nagyobban szeretnénk sütni, másfél adagban gondolkodjunk!
Ha nincs kedvünk a csoki olvasztásához, egyszerűen reszeljük rá! Így még szebben szeletelhető, mert a máz könnyen törik a hab tetején.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)