2013. február 13., szerda

Csavart hagymás koszorú

Egy kis személyes:

Az egyik  alkalommal túl sok hagymát vágtam össze a pörkölthöz. Nem akartam, hogy kárba menjen, ezért ilyen módon használtam fel.
A koszorúkészítés ötletéével a neten a találkoztam. Azt tudtam, hogy így nagyon mutatós sütim lesz, de az ízétől féltem.Ám amikor megkóstoltuk, minden várakozásunkat felülmúlta. Nagyon finom péksütit kaptam. Leginkább a lengyel "Cebulás"-ra (hagymás péksüti) hasonlít az íze.
Fogyaszthatjuk magában, de kenyér helyett húsokhoz is. Érdemes kipróbálni, mert olcsó és finom!



Hozzávalók a tésztához: 

  •  40 dkg finomliszt
  • 5 dkg olvasztott vaj vagy margarin
  • 2,5 dkg élesztő (fél csomag szárított élesztő)
  •  1 mokkáskanál só
  • kb. 2,5 dl langyos tej
  • 1 tojás sárgája
  • 1 csipet cukor

Hozzávalók a töltelékhez:

  • 0,5 dl olaj
  • 3 fej hagyma 
  • 5 dkg vaj vagy margarin
  • bors
  • pirospaprika

Elkészítése:

Az élesztőt pici cukorral, kevés langos tejjel felfuttatjuk. A lisztet a margarinnal, a cukorral, sóval eldolgozzuk. Hozzá adjuk a tojás sárgáját, az élesztőt, és annyi langyos tejjel dolgozzuk össze, hogy szép fényes, rugalmas tésztát kapjunk. Meleg helyen duplájára kelesztjük.
Közben elkészítjük a tölteléket. Az olajjal kevert vajon üvegesre pároljuk az apróra vágott hagymát. Ízesítjük sóval, borssal, s levéve a tűzről hozzákeverjük a pirospaprikát.
A tésztát fél centi vastagságú téglalap alakra nyújtjuk,s megkenjük a kihűlt hagymás töltelékkel.A téglalap hosszabb oldalánál fogva feltekerjük, mint a bejglit. A tekercsünket éles késsel hosszában (nem keresztben) kettévágjuk, s a két fél bejglicsíkot összefonjuk kettes fonással. A fonatból koszorút készítünk,s sütőpapírral bélelt tepsiben hagyjuk meleg helyen pihenni.
A tetejét megkenjük tojássárgájával, s előmelegített sütőben megsütjük, s kész is van a rendkívül mutatós koszorúnk.

Jó étvágyat!

Megjegyzés:

Az elkészítésében segít:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=408893422514674&set=a.398627430207940.88900.328662283871122&type=3&theater



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)