2013. február 11., hétfő

Céklaleves, ahogy én szeretem

A cékla

 A  Földközi-tenger környékén őshonos növényt már i.e. 3000-ben ismerték. Magyarországon a XVII. században vált ismertté.A cékla gyógyászati hatása annak köszönhető, hogy tele van antioxidánsokkal. ami a sejteket külső szabad gyökök támadásától védi. 
Gátolja a ráksejtek szaporodását, vérképző a sav-bázis egyensúlyt, a máj antioxidánsa. Az antioxidáns hatásátnyagcsere-folyamatait szabályozza, valamint a tumorsejtek szaporodását gátló hatása van.
                                                                                         (Forrás: Wikipédia)

Én mégsem ezért eszem, hanem mert szeretem.Szívesen elrágcsálom főzve és nyersen is, csak úgy magában.  Fogyasztjuk ecetes és majonézes salátaként, finomra reszelve mézzel ízesítve. Így  még a gyerekeink sem utasítják vissza. Annak idején az enyémek megették
Levesként is nagyon finom. Itt a  céklaleves receptje, ahogy én készítem:

Hozzávalók:

50 dkg cékla
5 dkg vaj (margarin)
5 dkg liszt
2 dl főzőtejszín
szükség esetén tej

bors
ételízesítő (tartósítószer-mentes)

Elkészítése:

A céklát egészben megfőzzük.Hideg vízzel lehűtjük, így könnyebb megtisztítani. Káposztareszelőn lereszeljük,s odatesszük főni. (Csak míg felfő.). A vajon világos rántást készítünk, besűrítjük vele a levest. Ízesítjük, s tejszínnel hígítjuk. Ha szükségesnek látjuk, tejet, vizet tehetünk még hozzá.

Megjegyzés:

Ízesíthetjük egy pici cukorral is, ha úgy jobban szeretjük.
Főtt tojással , zöldhagymával megszórva  tálalhatjuk, de anélkül is finom!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)