2013. február 23., szombat

Bíborsaláta


Egy kis személyes:

Én gyerekkoromban a céklával, mint savanyúsággal találkoztam csak. Még arra is emlékszem, hogy dédmama marharépával vegyesen rakta el. Az egyébként fehér színű répát a cékla bíborra festette, s utána már nem lehetett megkülönböztetni sem ízében, sem színében.
Hogy mi volt ennek az oka? Kevés volt, esetleg a cékla? Vagy a falusi ember tudott valamit a marharépa jótékony hatásáról? Nem tudom. De az biztos, már akkor szerettem ezt az értékes növényt.
Mi másképpen nem is fogyasztottuk. Gimnazista koromtól azonban jó párszor megfordultam az akkori Szovjetunióban. Ott aztán láthattam és kóstolhattam, hányféle képpen készíthető el: leves (borscs), saláták, köretek.
Ez a salátaötlet is onnan származik.
A majonéz helyett un. hamis majonézt használok, mert én így lágyabbnak érzem a saláta ízét.

Hozzávalók:

4 kisebb cékla
4 kisebb burgonya
5 tojás
3 dl tejföl (kefir, joghurt)

bors
2-3 kávéskanál mustár (legjobb a dijoni)
5 kávéskanál hidegen sajtolt olaj

Elkészítése:

A hozzávalókat megfőzzük. A burgonyát és a céklát vagy káposztareszelőn lereszeljük, vagy apró kockára vágjük. 3 egész tojást tojásvágóval felszeletelünk, kettőből kivesszük a sárgáját, s a fehérjét szintén felvágjuk.
A két sárgáját villával összetörjük, sózzuk, borsozzuk, majd alaposan kikeverjük a  mustárralés az olajjal.
 Ezt a keveréket hígítjuk a tejföllel (kefirrel,joghurttal),  utánaízesítjük,s ráöntjük a már kihűlt zöldségekre, amelybe már belekevertük a főtt tojásokat is. Alaposan lehűtve fogyasztjuk.

Tipp:

Piritóssal önálló vacsora, de köretnek is tökéletes.
Az ehhez a  salátához hasonlóba az oroszok szívesen kevernek ecetes pácolt heringet, s hozzátesznek a hering melletti hagymából is.Úgy is nagyon finom.
Természetesen majonézzel is elkészíthető.
Ha egy napig áll a hűtőben, finomabb.

Az előkészített alapanyagok

A tojássárgáját olajjal, mustárral, fűszerekkel összekeverjük

Hamis majonéz

A kész salátánk

Ugye, milyen gyönyörű?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)