2013. április 12., péntek

Hólabda

Egy kis személyes:

Kezdő pedagógusként minden kartársam névnapját megünnepeltük. A nevelői asztala roskadozott a finomabbnál finomabb házi sütiktől. Jobban vártuk a kicsengőt, mint a gyerek, hogy a tízpercben végigehessük a kínálatot. Ott találkoztam először a Hólabdával, s miután megkóstoltam, nem is ettem aznap semmi mást! Azóta is nagy kedvenc.
Én így készítem:

Hozzávalók

Tésztához:

  • 15 dkg vaj (margarin)
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg porcukor
  • 4 egész tojás
  • 1 ek. kakaó
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 sütőpor

Krém:

  • 4 dl tej
  • 20 dkg porcukor
  • 4 ek. liszt
  • 20 dkg vaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10- 15 dkg kókuszreszelék

Elkészítése

Tészta:

A vajat (margarint) habosra keverjük a porcukorral, tovább keverve 4 egész tojást ütünk bele (minél tovább kerverjük, annál szaporább és könnyebb lesz a tészta). Belekverjük a vaníliás cukrot, a lisztet, amelyhez hozzáadtuk a sütőport is. Közepes tepsibe öntjük a masszát és addig sütjük, míg a teteje szép fényes, zománcos nem lesz (tűpróba). Ha langyosra hűlt, pogácsaszaggatóval korongokat szaggatunk belőle.

Krém:

A tejet a liszttel sűrű krémmé főzzük. A porcukrot a vajjal, a vaníliával habosra keverjük, a két krémet összeadjuk.




A tésztakorongokat kettévágjuk, ha engedi, akár három felé is. Megtöltjük krémmel, oldalát, tetejét, alját is bekenjük vele, majd kókuszreszelékbe forgatjuk.

Tipp:

Egy nagyobb gáztepsihez másfél adagot készítsünk a kakaós tésztából.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)