2013. május 17., péntek

Gesztenyetorta

Egy kis személyes:

A 18 éves diáklány, Szajkó Szabina nem ismeretlen már a "Hobbim a konyhám" előtt. Rendszeresen küld nekem recepteket és fotókat. Éppen túl az írásbelin, a szóbeli érettségi előtt készült ez a nagyon finom torta az egyik barátnő születésnapjára. Köszönöm, Szabina!

Hozzávalók:

Tészta:

A tészta egyszerű vizes piskóta
1 adaghoz (Én a tésztát dupla mennyiségből készítettem.)

-4 tojás
-4 evőkanál hideg víz
-20 dkg cukor
-1 csomag vaníliás cukor
-20 dkg liszt
-1 csomag sütőpor

Krém:

-5 dl habtejszín
-2 evőkanál porcukor
-1 csomag zselatinfix
-50 dkg gesztenyemassza
-kis rumaroma

Elkészítése:

A  tojások fehérjéjét hideg vízzel kemény habbá verem, a cukrot kanalanként hozzáadom, és keményre verem. Hozzákeverem a tojások sárgáját és a vaníliás cukrot. A lisztet elkeverem a sütőporral, majd a habra szitálom, és óvatosan beleforgatom. .Egy körtepsi alját vajjal kikenem, és liszttel megszórom. Beleöntöm a masszát, s tűpróbáig sütöm.
A tejszínt felverem, közben adom hozzá a porcukrot, és mikor már látom, hogy jó habos, beleszórom a zselatinport. Kicsit tovább verem, csak pár percig, és már kész is. A tejszínt nem szabad sokáig verni,  mert vaj lesz belőle. A gesztenyemasszát lereszelem, és hozzákeverem a felvert tejszínhez.
A kihűlt piskótát három részre vágom, s megtöltöm a krémmel.

Tipp:

Én díszítésként csokidarát használtam.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)