2013. augusztus 14., szerda

Zakuszka

Egy kis személyes:

Mikor először ettem zakuszkát, rögtön tudtam, hogy el fogom készíteni. Egy ismerősöm kínált meg vele, s tőle kaptam a receptet is. Közölte előre, hogy nagyon macerás, de ez sem tántorított el, hogy kipróbáljam.
Én húsdaráló helyett elektromos hagymavágót használtam, így a zöldségek előkészítésének ideje jócskán lerövidült. S még egy tanács: ha kimondottan csak befőzésre használt edényben készítjük, tartaléklángon, s plusz öntöttvas lapon, nem kell állandóan keverni, mert így nem ég le könnyen.

Hozzávalók:

5 kg padlizsán
5 kg kalifoniai paprika (pirosra érett paprikára cserélhető)
1 kg vöröshagyma
1liter paradicsomlé
1liter olaj

5-6 babérlevél

 kis csomag egész bors (ha frissen őröltet használunk, intenzívebb íze miatt elég kevesebb is)
ízlés szerint só

Elkészítése:

  A padlizsánt megsütjük, a belsejét kikaparjuk,áttörjük, pépesítjük A hagymát ledaráljuk, olajon megfonnyasztjuk. A parikát kicsumázzuk, szintén ledaráljuk, és ezt is olajon, megfonnyasztjuk.Összeöntjük őket, beletesszük a padlizsánt, a fűszereket, a maradék olajat, s a paradicsomlevet is hozzáöntjük. Addig főzzük állandó keverés mellett, míg az olaj fel nem jön a tetejére. Mielőtt kész, 1 kiskanál tartósítószert adunk hozzá..Kisebb üvegekbe tesszük, és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.
A főzés úgy 6-7 óra.

Tipp:

Barnakenyérre kenve ízletes vitamindús reggeli vagy vacsora.
Egy kanállal mindig teszek a pörköltalaphoz is.
A borsot-bár a recept egészben írja-én frissen őrölve adtam hozzá.




Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)