2013. június 7., péntek

Olaj nélkül sült krumplis lángos

Egy kis személyes:

Péntek a hűtőtakarítás napja. Jön a hétvége, kell a hely. Ilyenkor nézem át a dobozokat, mi az, amit megtartok, s  mi kerül a cicák és a kutyák tányérjába. Bár van, aki a még jó, de már nem kívánt maradékot belakmározza, nem szeretek semmit sem kidobni. Ma éppen  a krumplipürével voltam így. "Csináljunk krumplis lángost"-jött az ötlet, de egyikünk sem kívánta vacsira az olajban sült tésztát. Így ma egy csepp olaj nélkül készült el a krumplilepénykénk. Bátran ajánlhatom, nagyon finom lett. Bár csak a párommal vagyunk itthon, de mind elfogyott.

Hozzávalók:

45 dkg kész burgonyapüré ( maradék is lehet)
35-45 dkg liszt
3 dkg élesztő
2 evőkanál tej
pici cukor

Elkészítése:

A langyos, cukros tejben megfuttatjuk az élesztőt. Hozzáadjuk a krumplipüréhez. Annyi liszttel, hogy rugalmas tésztát kapjunk, összegyúrjuk. (Akkor jó, ha nem ragad.) A tésztát hagyjuk pihenni, majd újra átgyúrjuk. Kb 1 cm vastagra nyújtjuk, s a legnagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.Még lapíthatunk rajta, ha véknyabban szeretjük. A sütéséhez én elektromos teflonedényt használtam.(Hagyományos teflonserpenyőben is süthető.)  Először mérsékelten legyen meleg a serpenyő, majd növelhetjük a hőmérsékletet, hogy mind a két oldala szép barnára süljön.

Megjegyzés:

Én a burgonyapürét vajjal és foró tejjel készítem. A hozzáadandó  lisztadag attól függ, mennyi folyadékot tartalmaz a püré.
A párom még melegen vajjal kente át, én olívaolajban megforgatott, apróra vágott zöldhagymával fogyasztottam.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)